Ahad, 15 Julai 2012

LAGI KISAH PELIK DARI INDONESIA

(Gambar) Lagak Pelik Masyarakat Pekan Rawa, Indonesia..

Bukan adegan bunuh diri beramai-ramai tapi ini adalah salah satu cara pengubatan alternatif terbaru oleh masyarakat di Pekan Rawa Buaya, Cengkareng, Jakarta Barat, Indonesia.
Masyarakat tempatan percaya bahawa aliran elektrik yang terhasil akibat tindakan elektrostatik antara rel dan roda kereta api boleh menyumbuhkan pelbagai penyakit seperti Diebetes, Darah Tinggi, bengkak urat dan jantung.
Lazimnya, rel kereta api ini akan mengumpulkan sekurang-kurangnya 10 orang warga tempatan pada satu-satu masa. Mereka akan ‘beristrirehat’ di situ selama satu jam sebelum beredar.
Setakat ini, masih belum ada kematian dilaporkan membabitkan pertembungan dengan kereta api kerana difahamkan rel tersebut jarang sekali dilalui oleh kereta api. Kerajaan Indonesia juga masih belum mengeluarkan sebarang larangan untuk tidak membenarkan masyarakat tempatan daripada berada di atas rel tersebut.
p/s: Menurut seorang penduduk, apabila disiram air di atas rel, kekuatan tenaga elektrik sangat kuat sehingga boleh menggentarkan urat-urat saraf di dalam badan. Betul atau tidak, Waallahualam.

0 ulasan:

Catat Ulasan